Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. BOLU VALİLİĞİ
T.C. BOLU VALİLİĞİ
T.C. BOLU VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik Faaliyetlerimiz Kurullar ve Komisyonlar
  • BOLU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Bağlı Birimler Bakanlıkların Taşra Teşkilatı Kamu Hizmet Standartları Proje ve Yatırımlar Online Başvurular
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Etkinlikler Basın Bülteni İhale İlanları Takvim
  • İLETİŞİM
°C
7
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Abdulaziz AYDIN
      • Vali Yardımcıları
        • Hakkı UZUN
        • Fatih DAMATLAR
        • Abdullah Abid ÖZTOPRAK
        • Abdullah ŞEN
        • Remzi Oğuz YILMAZ
      • Kaymakamlar
        • Tugay CANTÜRK
        • Fatih KAYA
        • Talha BATTAL
        • Metehan GÜNGÖR
        • Fatih YILDIZ
        • Ayhan KALAYCIOĞLU
        • Mustafa ŞEKER
        • Fatih KURT
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • Yabancı Sermayeli Şirketlerin Taşınmaz Edinimi
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Faaliyetlerimiz
    • Kurullar ve Komisyonlar
      • İl İnsan Hakları Kurulu
      • İl Etik Komisyonu
  • BOLU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Bağlı Birimler
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
    • Bakanlıkların Taşra Teşkilatı
      • İl Müftülüğü
      • Bolu Defterdarlığı
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • Bolu Orman Bölge Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Kadastro İl Müdürlüğü
      • Tapu İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Proje ve Yatırımlar
    • Online Başvurular
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Etkinlikler
    • Basın Bülteni
    • İhale İlanları
    • Takvim
  • İLETİŞİM
 

VALİ BARUŞ ÖĞRETMEN ADAYLARIYLA BİR ARAYA GELDİ

03.03.2016
 
 
Bolu Valisi Aydın Baruş, ‘Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci’ olarak tanımlanan ve bu yıl ilk kez uygulamaya konulan uygulama ile eğitimlerine başlanan aday öğretmenlerin toplantısına katıldı. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan Aday Öğretmen Yetiştirme uygulamasının yararlı olacağını belirten Vali Baruş, aday öğretmenlere çeşitli tavsiyelerde bulundu.
 
Bolu Ticaret ve Sanayi Odası'nda düzenlenen aday öğretmen eğitim toplantısına Bolu Valisi Aydın Baruş, İl Milli Eğitim Müdürü İbrahim Çavuşoğlu, şube müdürleri, okul müdürleri ile aday öğretmenler katıldı.
 
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunması ile başlayan toplantıda ilk konuşmayı yapan İl Milli Eğitim Müdürü İbrahim Çavuşoğlu, aday öğretmenlere hayırlı olsun temennisinde bulunarak "Aramıza hoş geldiniz. Bu eğitimlerinizin ardından bu yılın Eylül Ayı'nda tam anlamıyla öğretmen olacaksınız. Diğer taraftan eğitim süresince her hafta bir gün sizlerle buluşarak ilimizi gezeceğiz ve ilimizi de tanıyacağız" dedi.
 
Öğretmen adaylarına, "Mesleklerin içindeki en güzel olanöğretmenlik mesleğine adım attınız. Hepinize hayırlı olsun, Allah mahcup etmesin diyorum" diyerek konuşmasına başlayan Vali Baruş, "Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci’Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Türkiye’de ilk defa  uygulamaya konulan bir süreç. Çok yararlı olacağını düşünüyoruz. Hepinize hayırlı olsun. Her işe başlayış, her mesleğe başlayış yeni bir heyecandır. Bu heyecanı o kurumda çalıştığınız sürece devam ettirmeniz gerekir. İnsan bir mesleği başladığı gibi bitirmemelidir. Her geçen gün salip olduğu özelliklerin üzerine bir şeyler katarak ve topluma daha fazla şeyler vererek kendini yetiştirmelidir. Öncelikle, memurluk yani kamu görevi ciddi bir sorumluluk gerektiren bir görevdir. Sizler de artık devlet memuru olarak çok önemli bir kamu görevini yerine getireceksiniz. Kamu görevlileri olarak bizlere verilen her sorumluluk her yetki milletimizin bizlere emanetidir. Bu emanetin konusu insan olunca bu sorumluluk bir kat daha artar ki sizin emanetiniz de insan. Sizlere emanet edilen gelecek nesillerimiz, çocuklarımız. O zaman sizin sorumluluğunuz diğer memurlardan daha büyük bir sorumluluk ve bu sorumluluğu yerine getirerek size emanet edilen nesillere çok şey katacağınıza, gelecekte onların bu toplumun birer yıldız ferdi olarak yetişeceklerine inanıyorum" şeklinde konuştu.
 
"GELECEĞİ ÖĞRETMENLERİMİZLE İNŞA EDECEĞİZ"
Büyük medeniyet olmanın kaynağının insana verilen önemle belirlendiğini ifade eden Vali Baruş, "İnsanlık tarihi bir medeniyetler yarışıdır. Her toplum bu yarışta öne çıkmak için çabalar. Dünya üzerinde bir topluma, bir ülkeye ait isek, bir toprak üzerinde yaşıyorsak o vatan toprağı üzerinde onurla yaşamak için büyük bir medeniyetin ferdi olmak durumundayız. Yoksa mevcudiyetini başkalarına borçlu, başka ülkeler karşısında boyun eğen, başkalarının kararlarına uyan bir ülkenin ferdi olarak yaşamak onur kırıcı bir davranıştır. Büyük medeniyet olmayı sağlayan yegane kaynak ise insandır. İnsanı iradeli, güçlü olmayan, insan kaynağını iyi kullanmayan ülkeler başka ülkelerinboyunduruğu altında yaşamaya mahkumdur. Bugün dünyada bir çok doğal zenginliği, petrolü olan ülkeler var ama insanlarına mutlu bir hayat veremiyorlar. Savaşlar içerisinde bocalayıp duruyorlar. Bunun sebebi ise insanını iyi yetiştirmemektir. Geleceğe ilişkin umutları olmayan insanların, birbirine karşı hoşgörüyü, sevgiyi geliştirememiş,  toplumların oluşturduğu ülkeler maalesef bugün savaşların içinde acı çekiyorlar. Kaynak insansa bu insanı inşa eden mühendisler o toplumun en önemli insanlarıdır. Bu mühendisler sizlersiniz. Mühendisler şehir inşa edebilir, mimarlar şehirler planlayabilir ama onları yapacak olanları yetiştirecek sizler olacaksınız. Hem maddi bakımdan hem manevi bakımdan geleceği inşa edeceksek bunu öğretmenlerimiz vasıtasıyla yapabiliriz. Ünlü düşünür Sokrat der ki "Dünyada her şeye kıymet biçilebilir ama öğretmenin eserine kıymet biçilemez" Yani sizler insan mühendisi olacağınız için,  ülkemizin gelişmesinde her bir yönünde katkı sağlayacak bireyler yetiştireceğiniz için sizin değeriniz hiçbir kıymetle ölçülemez. Gazi Mustafa Kemal Atatürk de millet olma yönünde öğretmenlerin rolünü ifade ederken, " Öğretmenden, eğiticiden mahrum bir millet, henüz bir millet adını alma yeteneğini kazanamamıştır" der." ifadelerini kullandı.
 
ÖĞRETMEN ADAYLARINA TAVSİYELERDE BULUNDU
Konuşmasının devamında öğretmen adaylarına tavsiyelerde bulunan Bolu Valisi Aydın Baruş sözlerini şu şekilde sürdürdü:
"Eğitimin temel amacı geleceği inşa etmektir. Geleceği inşa ederken dünü bugüne ve bu günü de geleceğe bağlamalıyız. Geçmişinin bilmeyen, hangi değerlere sahip olduğununun farkında olmayan, geçmişi ile barışık olmayan toplumlar geleceğe yönelik sağlam adımlar atamazlar. Geçmişinden kopmuş, geçmişini inkar eden, geçmişini kötüleyen, toplumunlar bugüne ve yarına da güvenle bakamazlar. Ayağınız çok sağlam köklere basacak ki geleceğe yönelik sağlam adımlar atın. Eğitimin temel amaçlarından birisi de geçmişle geleceğinizin bağlarını iyi kurmaktır. Bir de tabi ki toplumumuzun mutlu bir toplum olması için gelecekte başarılı, hayat mücadelesinde ayakları üzerinde duran ve aynı zamanda mutluolabilen  nesiller yetiştirmek gerekir. İşte burada eğitimin iki unsurunun öne çıktığını görüyoruz. Biri maddi hedefler bir de manevi hedefler. Hem vücudu eğiteceksiniz hem ruhu eğiteceksiniz.  Bildiğiniz gibi bugün dünya çok yoğun bir rekabet içerisinde. Ülke içerisinde de büyük bir rekabet var. Sizlerde bu rekabette yer alarak binlerce kişi arasından geldiniz. İşte eğitimin maddi hedeflerinden birisi derslerde ve sınavlarda başarılı öğrenciler yetiştirmek.
 
MANEVİ DEĞERLERİN ÖNEMİ
Fiziksel olarak diğer sağlıklı, çok yönlü yetenek sahibi, mesleki özelliği kazanmış nesiller yetiştirmek de maddi hedeflerdir. Bu maddi hedeflerin yanında manevi değerler de vardır. Bu hedefler olmazsa yetiştirdiğiniz nesiller gelecekte mutluluğu yakalayamaz, yol alamazlar. İnsan sadece fiziksel bir varlık değildir. İnsan ruhunu tatmin edemediği zaman, ruhunu doyuramadığı zaman çok büyük boşluklar içine giriyor, buhrana sürükleniyor. Bunun en iyi örneklerini de gelişmiş sanayi toplumlarında bugün görüyoruz. Birlikte çalıştığınız nesillerde ruh ve kişilik değişimine neden olmalısınız. Yani bu değişime ivme kazandırmalısınız. Ailelerle birlikte, toplumun diğer unsurlarıyla birlikte bu çabayı sergilemeliyiz. Çocuklarımızda içe dönük bir değişim ortaya çıkarmalıyız. Duygularında, düşüncelerinde, davranışlarında, ahlak anlayışlarında, gelenek anlayışlarında ciddi bir değişime neden olmalıyız. İnsanın insan olması için kendini iyi tanıması, yeteneklerini iyi bilmesi gerekiyor ve buna siz yardımcı olacaksınız. Kendini bildikten sonra diğer insanları bilmek gerekir, çevresini bilmek gerekir, iyi anlamak gerekir. Kendimizi bildik, çevremizi bildik ve tabi ki tarihimizi iyi bilmemiz gerek. Çünkü geleceğe güvenle bakan bir nesil yetiştirmek tarihi iyi öğretmekle mümkün. Tarihi ile gurur  duyan, köklü bir medeniyete sahip olduğunu bilincinde olan nesiller geleceğe de daha güvenle bakarlar. Yetiştireceğiniz nesillerin mukaddesi, dokunulmazı olmalı. Hayatta hiçbir değere sahip olmayan insanlar, dokunulmazı olmayan insanlar o topluma hayır getiremezler. Kutsal değerleriniz olacak ve o dokunulmazlar uğruna siz fedakarlık yapabileceksiniz. Böyle nesiller yetiştirmeliyiz. Yoksa hayattaki tek amacı fiziksel arzularını tatmin etmek isteyen, sadece bütün planları daha fazla kazanmak, daha lüksünü almak olan, bunların dışında hiçbir hedefleri olmayan bir nesile sahip olmak bir toplum için nasipsizliktir. Göreceksiniz ki ne kadar kazanırsanız kazanın belli bir noktada tıkanırsınız.
 
"KENDİNE GÜVENEN NESİLLER YETİŞTİRMELİYİZ"
Diğer önemli bir husus ise kendine güvenen nesiller yetiştirmektir. Yani bugün toplumların yaşadığı en büyük zaaflardan birisi olaylar karşısında bocalayan, paniğe kapılan ve kendine güvenmeyen nesillerin yetişmesi. Bu nedenle kendine güven sahibi, geleceğe yönelik sağlam adımlar atmaya azimli nesiller yetiştirmek çok önemli. Bunda da sizlerin çok değerli katkılar sağlayacağınıza inanıyorum.
 
HANGİ DEĞERLERE SAHİP OLUNMALI
İlk olarak sizler kendinize inanacaksınız. Sizler kendinize inanmazsanız başkalarını inandıramazsınız. Kendinizi iyi tanıdığınız takdirde ve bu meslekte neler yapmanız gerektiğinizi keşfettiğiniz takdirde daha sağlam adımlar atacaksınız. Diğer taraftan ülkemizin insanına ve ülkemizin geleceğine mutlaka inanmak durumundasınız. Eğer böyle bir inancınız yoksa o zaman meleğinizde başarılı olamazsınız. Biz büyük bir ülkeyiz. Anadolu topraklarına ayak basalı bin yıllık bir süreç geçmiş ve bu süreç içerisinde Anadolu'da yaşayan insanlar herkese örnek olmuş, dünyaya medeniyet götürmüş medeniyetler kurmuşlar, ancak son iki yüz yılda bocalama dönemine girmişiz. Ama bu ülke artık yeniden kendini keşfediyor. Ne kadar büyük bir güç olabileceğimizi, dünyada nereye geleceğimizi biz yeniden keşfediyoruz. Yeter ki biz kendimize inanalım, ülkemize inanalım. Türkiye'nin değerlerini, toplumuzun değerlerini diğer ülkelere de götürebilmek, diğer toplumlara da yardımcı olabilmek, merhamet, şefkat duygularımızla dünyanın mazlum milletlerine de yardımcı olabilmek için bu inancı taşımak durumundayız. Bu inancı taşımazsak o zaman başkalarının çizdiği yoldan yürümek zorunda kalırız.
 
"GÖZLERİNİZDEKİ IŞIĞI ÖĞRENCİLERE YANSITIN"
Toplumun değerleriyle barışık olmak ve onlara saygı duymak diğer bir değerimiz olmalı. Nereye giderseniz gidin içinde görev yapacağınız toplumun değerlerini çok iyi anlamaya çalışın. Önyargı ile yaklaşmayın. Bir toplumda varlığınızı hissettirmek istiyorsanız ilk önce o toplumun değerlerinin ne olduğunu iyi anlayacaksınız, onlara saygı duymayı öğreneceksiniz. Yoksa benim dediklerim doğru sizin dedikleriniz yanlış algısı ile giderseniz toplumla irtibatınız kopar. Diğer bir özellik şefkat, merhamet, insan sevgisi. Öğretmenlik mesleği zaten bu hasletlere salip olmayı gerektirir. Çabuk kızmamak, sabır göstermek gerekir. O nedenle bu duygular içerisinde olmaya daima özen gösterin. Dördüncü özellik mutlu olmak, pozitif düşünmek, umut aşılamak. Siz mutlu olmazsanız çocuklara umut veremezsiniz. Onlara geleceğe ilişkin hayaller çizdiremezsiniz. Sabah derse girerken yüzüsolmuş, kızgın ifadelerle giren bir öğretmen, öğrencilerindemotivasyon sağlayamaz. Sizin gözlerinizde hep ışıltı olacak. Özel hayatınızda mutsuz olsanız bile gözlerinizde derse girdiğinizde ışık olacak. Her zaman pozitif düşünmek, gözlerinizdeki o umudu her zaman öğrencinize yansıtmak durumundasınız.
 
"ÖĞRETMENLİK FEDAKARLIK MESLEĞİDİR"
Beşinci özellik erdem sahibi olmak, davranışlarıyla örnek oluşturmaktır. İnsanlar tabi ki kişiliklerini belli bir yaşta elde edilen alışkanlıklar sonucu kazanıyor. Çocuklarımızın bazı alışkanlıklar kazanması ve o alışkanlıklar sayesinde tavırlarının belirlenmesinde sizin hayatınız, onların gözü önünde yaptığınız hareketler çok etkili olacaktır. Bu nedenle özel hayatınıza mutlaka dikkat edin. Sizin olumsuz bir davranışınız çocuklar üzerinde etkili olacaktır. Kötü alışkanlıklar bunun en bariz ölçeği. Diğer önemli bir özellik fedakarlıktır. Öğretmenlik zaten fedakarlık mesleğidir. Çok kazanmaz ama manevi tatmini hiçbir meslekte yoktur. Ama o manevi kazanımı elde edebilmeniz için de çok ciddi fedakarlıklar yapmanız gerekir. Sabahtan akşama kadar öğrencilerle meşgul olmak, hepsinin duygularını anlamaya çalışmak, onlara bir şeyler öğretmeye çalışmak çok yorucu olabilir. Yani bu masa başında oturup çalışmaya benzemez. Ciddi bir emek sarf edeceksiniz ve bunun için de fedakarlığa hazır olun, yorulmaya hazır olun ama mutlu olmaya da hazır olun. Mesleğe başlarken şu söz kulağınıza küpe olsun: "Biterek ölmek güzel şey, başlamadan ölmek korkunç"  Mesleğinize öyle bir başlayın ki, güneş gibi başlayın ki, başkalarına ışık vererek tükenin ama ışık vererek tükenin. Mesleğin başlangıcında bir idealiniz yoksa ölmüşsünüz demektir.  Ben hepinizi böyle kutsal böyle güzel bir göreve başlamanızdan dolayı tebrik ediyorum. Hepinize başarılar diliyorum, hayat hepinize güzellik, mutluluk getirsin ve yüzünüz daima gülsün."
 
Yapılan konuşmaların ardından öğretmen adaylarına çeşitli konularda bilgiler verilerek toplantıya devam edildi. 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • www.ilan.gov.tr
  • KAAN EGM Mobil Uygulaması
Tabaklar Mahallesi, İzzet Baysal Cd. No:2, 14100 Bolu Merkez/Bolu
0 374 215 37 60
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız