T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
BOLU VALİLİĞİ
İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
BASIN AÇIKLAMASI
-Özellikle son bir aydır yerel basın-yayın organlarında, bazı projelerden bahisle, şahsımın ve Valiliğimizin ismi kullanılarak:
-Vali Ümit evet derse 2.500.000 TL. esnafın cebinde kalacak,
-Esnaf Vali Ümit’ten gelecek müjdeli haberi bekliyor,
-Esnafların gözü kulağı Vali’de,
-145 esnafın gözleri Vali’de,
-Bundan daha cazip bir teklif olur mu,
-Vali’den cevap bekleniyor ama bir cevap veren yok,...
Şeklinde, yayınlar yapıldığının görülmesi üzerine yaptırılan ön araştırma sonucunda, bu yayınların sebebi olan;
-“Yukarı Çarşı Arasta Projesinin” 30 aydır (2,5 yıldır),
-“Valilik Parkı Projesi” ile
-“Kızılay Otoparkı Projesi” diye bahsedilen projelerin ise en az 8 aydır yerel basın yayın organlarında sürekli gündemde tutuldukları, son bir aydır yapılan “Esnafın gözü kulağı Vali’de…” türü yayınlarla da; sanki Valiliğimizin Bolu’nun ve esnafımızın sorunlarına ilgisizliği sebebiyle Bolu Belediye Başkanlığınca bu projeler gerçekleştirilemiyormuş gibi yanlış bir algı oluşturularak esnafımızın ve kamuoyunun gündeminin meşgul edildiği müşahede edildiğinden bu basın açıklamasına ihtiyaç hasıl olmuştur.
Öncelikle belirtmek gerekir ki; basın-yayın organlarında konuyla ilgili son bir aydır yer alan ifadelerden, bahsekonu projelerde Valiliğimizin veya ilgili kurumlarımızın sorumluluğunda olan mekanların veya imkanların kullanılmak istendiği anlaşılmakta ise de bu projelerin baştan itibaren, hazırlanması, nerede uygulanacağı veya finansmanlarının ne şekilde karşılanacağı gibi hususlarda Valiliğimizin veya ilgili kurumlarımızın herhangi bir bilgisi bulunmamaktadır.
Elbette her kişi ve kurum gibi Bolu Belediye Başkanlığı da proje yapabilir, kamudan taleplerde bulunabilir. Bu taleplerin yasal sınırlar içerisinde gereği yapılır, cevapları da verilir.
Bu bağlamda Bolu Belediye Başkanlığının, basında yer alan projelerle ilgili talepleri yine Bolu Belediyesinin 01 Haziran 2021 tarihli 7015, 7016, 7017 sayılı yazılarıyla Valiliğimize iletilmiştir.
Tüm devlet kurumlarının, kendi sorumluluklarında olan imkân ve mekanları kullanırken veya kullandırırken mutlak surette uymakla yükümlü oldukları temel kurallar olduğu açıktır. Hiçbir kamu görevlisi bu kurallara aykırı hareket edemez. Bolu Belediye Başkanlığı’nın konuyla ilgili yazıları da bu çerçevede detaylı bir şekilde değerlendirilmiş ve yasal süresi içerisinde cevapları verilmiştir.
Buna göre:
1–“Kızılay Otoparkı Projesi” diye bahsedilen proje İl Özel İdaresinin mülkiyetinde olan bir gayrimenkul üzerinde gerçekleştirilmek istenmektedir.
Oysaki, İl Özel İdaresi bizatihi yatırımcı bir kuruluştur ve kendi mülkiyetinde yatırımını kendisi planlayacak yetki ve yeterliliktedir. Bununla beraber bu konuda karar vermeye 5302 sayılı İl Özel İdaresi kanununun 10. maddesinin f fıkrası gereğince İl Genel Meclisi yetkili olduğundan Belediye Başkanlığı’nın talebi, gereğinin takdiri amacıyla İl Genel Meclisi Başkanlığı’na gönderilmiştir.
2–Yine Bolu Belediyesinin “Valilik Parkı Projesi”ni gerçekleştirmeyi düşündüğü 810 ada 21 parsel de bulunan Bolu Valilik binası ve bahçesi İçişleri Bakanlığı adına tahsislidir. Valilik binası, 210 yıldır bu amaç doğrultusunda kamu hizmetinde kullanılmaktadır. Diğer yandan 5018 sayılı kanunun 47. maddesinın 1. fıkrası gereğince Kamu İdarelerince kamu kurumlarına tahsis edilen taşınmazların tahsis amaçları dışında kullanılması yasal olarak mümkün değildir. Ancak ilgili Bakanlıkların müşterek muvafakatları ile bu amacın dışına çıkarılabilir.
3–Diğer yandan “Yukarı Çarşı (Tarihi) Arasta Projesi” için talep edilen katkı payı ödemesinin de belli yasal şartları bulunmaktadır.
Buna göre:
a– 2863 sayılı Kanun’un değişik 12. maddesi ve ilgili yönetmeliğin 5. ve 6. maddeleri gereğince belediyeler tarafından, 2005 yılından itibaren, her ay tahakkuk etmiş olan emlak vergisinin % 10’nu kadar katkı payını bir sonraki ayın 10’una kadar, İl Özel İdaresi’nin katkı payı hesabına yatırılması gerekmektedir.
b- Katkı payının süresi içerisinde İl Özel İdaresinin ilgili hesabına aktarılmasından belediye başkanı ve hesap işleri müdürü birlikte sorumludur.
Oysa İl Özel İdaresi Kayıtlarının İncelettirilmesi neticesinde:
1- Bolu Belediye Başkanlığının 2005 yılından bugüne kadar İl Özel idaresi katkı payı hesabına toplam 12.658.909,20 TL borcu bulunmaktadır.
2- Belediye bugüne kadar bu borcun sadece 5.750.618,32 TL sini ödemiştir,
3- Halen 6.908.290,88 TL borcu bulunmaktadır.
4- Buna rağmen bugüne kadar Bolu Belediye Başkanlığına 3.138.075,00 TL katkı payı geri ödemesi yapılmıştır.
5- Bolu Belediye Başkanlığı, İl Özel İdaresinin ikazları üzerine borcunu yapılandırmış ve sadece 772.050,20 TL. ödeme yapmıştır.
6- Ayrıca Bolu Belediye Başkanlığı 2021 yılı için tahakkuk eden katkı payı borcunu halen beyan dahi etmemiştir.
7- Bugüne kadar ödenek yetersizliği dolayısıyla Bolu Belediye Başkanlığı dışında hiçbir kuruma katkı payı geri ödemesi yapılamamıştır.
8–Katkı payı fonundan faydalanmak için halen başka talepler de bulunmaktadır.
Oysa bu fon’un taşınmaz kültür varlıklarının korunmasına ait katkı payına dair yönetmeliğin 7.maddesi gereğince; il genelindeki tüm belediyeler ve İl Özel İdaresi arasında hakkaniyet ölçülerine uygun olarak kullanılması zorunludur.
Sonuç olarak: Belirtilen gerekçelerle ve mevcut şartlarda, Bolu Belediye Başkanlığının 2.500.000 TL tutarındaki katkı payı iade talebi yasal olarak mümkün değildir.
Saygıdeğer esnafımızın derin hoşgörüsüne sığınarak, değerli kamuoyumuzun yüksek bilgilerine saygıyla sunulur.
Ahmet ÜMİT
Bolu Valisi