T.C.
BOLU VALİLİĞİ
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BASIN AÇIKLAMASI
Ülkemiz genelinde İçişleri Bakanlığı tarafından koordine edilen ve Valilikler bünyesinde hizmet vermekte olan 112 Acil Çağrı Merkezleri’nde 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 122 Alo AFAD, 177 Orman Yangın İhbar ve 158 Sahil Güvenlik gibi acil çağrı hizmetlerinin tüm illerde tek bir numara ve merkez altında birleştirilmesi, acil çağrıların bu merkezlerden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi hedeflenmektedir.
112 Acil Çağrı Merkezlerinin ülke genelinde kurulmasına yönelik çalışmalar 2009 yılında başlamış ve şu an 63 ilimizde 112 Acil Çağrı Merkezleri faaliyet göstermektedir.
112 Acil Çağrı Merkezlerinin temel amacı;
- Kişilerin tek bir numarayı (112) bilmeleri ve kullanmaları,
- Tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmalarının sağlanması,
- Sahada görev yapan ekiplerin asılsız/gereksiz çağrılar nedeniyle artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışmasının sağlanmasıdır.
Bolu Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’müz Çıkınlar Mahallesinde yapımı ve donanımı tamamlanarak 12.06.2018 tarihinde hizmete girerek 110 İtfaiye, 112 Sağlık, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma acil çağrıları karşılanmaktadır.
12.08.2018-10.02.2021 tarihleri arasında toplam 735.300 çağrı karşılanmış, bunlardan 183.350’si vakaya dönüşmüş, 551.947’si anonsta kapanan veya vakaya dönüşmeyen, dolayısıyla vaka formu oluşturulmayan danışma amaçlı veya gereksiz çağrılardan oluşmaktadır.
2020 yılı başında Çin’de çıkan, kısa sürede dünyayı ve ülkemizi de etkisi atına alan koronavirüsle mücadele tedbirleri kapsamında sokağa çıkmaları kısıtlanan 65 yaş ve üstü ile kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşlarımızın acil ihtiyaçlarının karşılanması için ülke genelinde olduğu gibi İlimizde de Bolu Valiliği koordinesinde 23.03.2020 tarihinde VEFA Sosyal Destek Sistemi kurulmuş, bu güne kadar toplam 10.460 talep formu oluşturularak sahadaki ekipler marifetiyle vatandaşlarımızın ihtiyaçları karşılanmıştır.
20.08.2020 tarihinde Bolu Valiliği koordinesinde İl-İlçe Salgın Denetim Merkezi (İSDEM) Sistemi oluşturularak kurumlardan görevliler yetkilendirilmiş, bu güne kadar toplam 516 ihbar alınmış, alınan ihbarlar kurumlara yönlendirilerek gerekli denetimler yaptırılıp sonuçlandırılmıştır.
Kamuoyumuza saygı ile duyurulur. 10.02.2021
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü